Logo

Add Reply
New Topic
New Poll

Præster eller Ej
Julie
 Posted: 9/10/2017, 12:04

Veteran

Group: Members
Member No.: 6

Som Stens gudstjeneste kom til en ende, lod alle deltagerne til at være håbefulde og ved godt mod. Det var langt mere end man havde kunnet sige om Ishtar Sattaris gudstjeneste tidligere samme formiddag - da hun havde forsøgt at afholde en gudstjeneste, var hun blevet verfet væk, spyttet på og havde fået at vide, at hun ikke skulle forsøge på noget lignende igen. Det havde været skammeligt - for dem, selvfølgelig.Elonas velsignelser ville ikke tilsmile denne her by - og alt sammen fordi Ishtar så ud som hun gjorde. Som mængden begyndte at opløses i små grupper af snaksalige tilbedere, valgte Ishtar at opsøge malak præsten. "Det var en ganske udemærket gudstjeneste, Malakais Følger. Man kan mærke din passion for håndværket, og det lod til at smitte af på de lokale." startede hun ud, med et smil. Hun gav et lille buk til hilsen.
Som alle zardekiske elvere, var hendes hud helt sort. To små horn stak ud af hendes pande, og hendes øjne var en dyb violet. Hun var iklædt sorte bukser, støvler, skjorte, og en broderet rød vest.

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
Swear this one you'll save
Better lock it in your pocket
Taking this one to the grave"
PM
^
Hulken Drago
 Posted: 9/10/2017, 03:40

Novice

Member No.: 18

Der gik et let jag igenmen Sten som han så sortelveren bevæge sig hen imod sig, men som hun talte og hilste faldt han letter til ro og smilede og bukkede tilbage.

”Jeg takker allernådigst for deres kompliment, det er en ære når det kommer fra en af Elonas tjener. ” Han bukkede igen, som han rettede sig igen var hans smil tyndet lidt ud.

”Jeg beklager dybt at de blev ”behandlet” som de blev. Krigen har efterladt mange sår, og for nogle er de stadig for dybe, jeg håber de kan tilgive dem med tiden. ”

Sten prøvede at sende et fortrøstende smil, han vidste det ikke kunne være let, at komme til et land hvor de fleste stadig til en hvis grad så en som fjenden. Det undere ham også enligt at støde ind i en sortelver her, på grund af krigen var deres antal i Aurora meget lav, så at støde på en i en tilfældig bonde by var mærkværdigt for sige det mildt.

”oh! Hvor er mine manere, jeg har jog slet ikke præsenteret mig selv. Fortræffeligt at møde dem mit navn er Sten Bjegdyb. ”

Han rakte hånden til hilsen.
PM
^
Julie
 Posted: 9/10/2017, 07:09

Veteran

Ishtar tog et kort kig over Sten som han præsenterede sig, og hun vurderede hurtigt at han ikke var synderligt farlig og heller ikke virkede uærlig i sit forsøg på at være venlig. Jeg har vidst godt og grundigt afsløret mig selv ved tumulten tidligere - sædvanligvis er vi af Elonas folk meget mere diskrete.. men hendes vejledning i den sikkerhed der kan findes i at holde ens privatliv tæt til kroppen er vidst ikke velkomment her.. " hun gestikulerede mod sig selv. "som du kan se er det ikke let for mig at lægge skjul på min egen nationalitet.. Ishtar Nattari, til tjeneste for landboerne her omkring. I bytte for løn til et tag over hovedet. I er ikke de eneste der har mærket krigen."

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
Hulken Drago
 Posted: 9/10/2017, 09:02

Novice

Jeg tror desvære ikke det er din gud der er problemet. Hans venlige smil faldmede let og hans blik vandrere til de små grupper som de så småt begyndte at spardes. Hans blik faldt atter på Ishtar. Når man sparker til nogen der prøver at rejse sig, har deres sår det med at åbne sig hvis du forstår hvad jeg mener. Han tog sin grå hue af og kløede sig i sine store krøller. Her sidste måned i en by ved navn Palenia var en en af dine tidligere landsmænd ansvarlig for korruption af to miner i lands området, som resultere i flere dødsfald, nogle som kom herfra.var blandt dem. Sagde han imens han gestikulerede ud mod byen. Jeg ved slevfølgige at de ikke har noget at gøre med dette, men, som de nævnte med deres nationalsetetit, har folk det med, i denne slags lejeligheder, at se hvad der er lige foran dem frem for hvad der ligger bag. I dette tilfælde en meget syg mand der blot ønskede at gøre folk ondt. Han tog sig til tindingen, og kigge med åbenlys trang mod den lille kro der lå længer nede af gaden. Hør jeg er tørstige efter at have videregivet Malaks ord, kunne jeg måske tilbyde en lille glass et eller andet i bytte for deres selskab, at få en lille en er godt for sjælen, men at drikke den alene er vejen til fordærv, det er Malaks ord. Han afsluttede med et lille grin..
PM
^
Julie
 Posted: 10/10/2017, 10:23

Veteran

Ishtar besvarede hans tilbud med et bredt smil. "Jeg kan mærke at Elonae er enig. Enlighed er sjældent ligeså produktivt som selskab." hun fulgtes med ham i retning af kroen, meget bevidst om de onde, stikkende blikke der fulgte dem. "jeg har desværre ikke magten til at undskylde på mine landsmænds vegne - mit ord på den front kan I ikke bruge til noget.. men jeg kan sige at jeg ikke respekterer de ugennemtænkte handlinger de foretager sig. De opfører sig som hunde med rabies.. og vi ved vidst begge hvad man siger om den slags kræ."
Hun havde ingen kvaler med at omtale andre zardekker på den måde. Hun fortsatte "jeg går ud fra at jeg kun er i live fordi de lokale fik lov at slukke deres blodtørst med hans død?"

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
Hulken Drago
 Posted: 10/10/2017, 04:46

Novice

Sten lod mærker til de blikke folk lod til at sende Ishtar, han skulde tilbage på et par enkelte af dem som dog til gengæld også vendte deres opmærksomhed andet steds. han kunne godt forstå hvorfor de stadig var vrede, men han var ikke enig i at det skulle gå ud over udefrakommene, det ville ikke bringe deres kære tilbage uanset hvad.
Om det er tilfældet eller eje kan jeg desvære ikke fortælle, men jeg gætter på det ikke var dit rigtige spørgsmål. Det korte svar er ja, han er dø nu. Som de kom op til døren åbne Sten den og bød Ishtar at gå først, da de var inde ud så han sig et nydeligt lille brod til venstre for indgangen. Kroen var ikke særlige stor men hyggelige af sig, en lille pejs ved den ene bagvæg søger for at der var dejliget varmt. Efter de havde sat sig fangede Sten kro værtens opmærksomhed og bestilte to glas Colline Noir. De bliver nød til at prøve denne vin en veninde af min har fremstillet den Da vinen kom skyndte Sten at tage et lille sip, han havde haft brug for dette det meste af dagen, og dens søde smag var veltrangt. Ahh det var var lige hvad jeg havde brug for. Nå nu det lange svar, Han var mager ser du, han havde brugt sin magi til at korruter minerne, han blev fanget og under et forhør med sandheds eliksir tilstod han at have begået mord og andre frobydelser og allervigtigst forbandelsen af minerne som resultereder i flere døde og syge. Sten tog endnu en sip af vinen. Det blev vedstemt at han havde mistet kontrol over sit element som var mørke, og blev overdraget til magerlaugt varetægt, som i dømtete ham døden for hans handlinger, så der har du det.
PM
^
Julie
 Posted: 11/10/2017, 11:15

Veteran

"Godt at vide at han ikke vil skabe flere problemer - men jo, erfaring siger mig at det er vigtigt at vide om folk har fået deres hævn.. det gør meget for at sikre, at vreden ikke rammer andre, der kommer i vejen." Bemærkede Ishtar, og trak på smilebåndet. Hun tog plads overfor Sten, og mens hun ventede på bestillingen lod hun blikket glide over kroens interiør med den slags interesse, man finder hos en der oplever en ny kultur for første gang. Hun tog imod glasset og ved Stens opfordring svang hun den rundt i glasset og fangede duften først - hun smagte på vinen og lod den glide over tungen et par gange. Hun tog sin vurdering. "Meget sødmefuld - ikke så tung og mørk i smagen som de vine, vi drikker i Zardek.." Hun gav et lille grin af sig ved hvordan Sten nød vinen, som koldt vand i varmen. "Men vi drikker dem nok også i andet øjemed.. Man må passe på, ellers forsvinder denne her som slik for børn. Din veninde kan være stolt." Hun lænede sig velbehageligt tilbage i stolen og lyttede til hans fortælling. Hun gav et foragtende fnys og rullede med øjnene over hvordan den anden zardekker havde grebet situationen an. "Personligt, tvivler jeg på at det havde noget særligt at gøre med hans element.. Mørke lader sig ikke indfange så nemt. Det ønsker at sprede ødelæggelse så længe som muligt. Han lyder som om han har været et råddent æg.. I gjorde det rigtige ved at skaffe ham af vejen. Han vil ikke være savnet." Understregede hun. Hun betragtede Sten lidt og besluttede sig for at dreje emnet en smule. "Jeg har ingen intention i at gå i hans fodspor - så jeg vil spørge dig, hvordan du bedst ser jeg undgår at lide samme skæbne? Du virker bekendt med den lokale kultur, og vellidt som præst. Det er svært for jeg selv at virke, så længe mit udseende i sig vækker forargelse, men det kan jeg ikke ligefrem ændre.."

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
Hulken Drago
 Posted: 11/10/2017, 03:06

Novice

Ishtars spørgsmål overraskede Sten, han satte glasset fra sig og imens han små lo, sagde han Du setter virkelig mine sogne færdigheder på prøve, det var ikke et let spørgsmål.
Han begyndte at tromme fingerene på brodet, imens han tænkte det over. Fra døren kom et tre mænd som satte sig ved bordet i den anden ende af rummet, den ene gik op og tre krus mjød og tog med ned til de andre. De snakkede muntert dit og dat, Sten betragtede dem lidt. Hvad jeg mange gange har oplevet der kan få folk til at accepter ens tilstedeværelse, er at få dem til føle at din tilstedeværelse kun beriger deres sagde han som hans blik vendte tilbage til hendes. Meget ligesom du beriger min, og jeg forhåb lige beriger din lige nu. Forstår du hvad jeg mener? Sagde han med et smil.
PM
^
Julie
 Posted: 11/10/2017, 03:28

Veteran

Stens svar fik et smil til at brede sig på Ishtars ansigt, som hun vendte mulighederne i sine tanker. "Ja, det tænker jeg, at jeg gør." Svarede hun. Hun hævede sit krus i hans retning til en skål. "Det virker indlysende, nu du bringer det op.. Modstanden jeg har mødt siden jeg trådte over grænsen, har vist sløret min dømmekraft.. Jeg plejer ellers at være så god til at få venner." Smiler hun til Sten. "Hvilket minder mig om... Jeg har ikke set min nyeste 'ven' i et stykke tid nu -
gad vide hvor han er blevet af.. Vi leder begge efter et sted at slå os ned for nu. Hvis bare han ikke var så fast besluttet på fjerdyner.."
Mumlede hun. Hun kastede et blik i retning af det nærmeste vindue, spejdende efter ham hun omtalte. Hun rystede på hovedet og gjorde en affejende gestus med hånden. "Hans Alassea kan lægge beslag på ham lidt endnu.. Og jo, indtil videre synes jeg at dit selskab gør meget godt for mig, personligt.. Fortæl mig lidt om dig selv? Hvad har bragt dig til Aurora?" Spørger hun, og vender blikket tilbage til Sten. Hendes blik hviler direkte på hans, ufravigende.

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
Hulken Drago
 Posted: 11/10/2017, 11:52

Novice

Sten tog endnu en hurtig sip vin, og så et øjeblik letter forlegen ud ved Ishtars Spørgsmål og intensitet. Oh! Jeg kan ikke påstå at jeg har meget interessant at fortælle. Han tog sit glass og kiggede i den røde drik som han sad og genkaldte sig fortiden. han kiggede tilbage på hende. men når du nu aflivegel spøger. Jeg er den yngste af tre søskende, og lad dig ikke narre af min højde, jeg er en Baega fra Bjegly. Jeg er udannet smed, og en kompetent minearbejder. Jeg er også handelsmand og den de-facto leder af det anede største handels-hus i Palenia. Han satte sig tilbage i stolen og kiggede op imod loftet hvor en fugle-mor åbenbart havde fået lavet sig en rede, og igenmen et hold i taget var kommet ind for at foder sine unger, Sten lavede en grimasse da han så at en af dem var en gøge unge. En slægtning døde og min storebror arvede nogle handels aftaler, jeg og min søster tog ud for at finde ham, og det gjorde vi i Palenia. De tog tilbage for et år siden, jeg blev. Sagde han og kiggede tilbage.
PM
^
Julie
 Posted: 12/10/2017, 11:04

Veteran

Ishtar sansede at der var mere til historien end som så, så hun lænede sig lidt frem over bordet i fortrolighed. "Som den yngste af flere søskende må det også have været nemmere at bygge noget op her, og finde en niche at kalde din egen?" Kommenterede hun. Hun smilede. "Det lyder da også som om du virkelig har drevet det vidt, på et enkelt år.. Det andet største handelshus? Bravo!" Hun havde hørt en smule om Palenia, og når nu han bragte det op.. "Palenia skulle være et interessant sted? En ret lille flække i Aurora, dog.. Hvad handler det mon om?"

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
Hulken Drago
 Posted: 12/10/2017, 03:49

Novice

Jo, jeg har i sandhed været velsignet af Malakai. Du ved, man pleje at sige før i tiden, at Malakai også var guden for held, og jeg må sige hvis jeg selv skal sige det, så tror jeg det stadig er tilfældet. Lo han højlydt. Som Ishtar lænede sig frem og snakkede videre, nær kiggede Sten hende over, hele hendes påklædning var nylige og velvelide holdt, men det virkede stadig næsten for pæn og stilfuldt, det virkede ikke som tøj en rejsesne præst ville vade rundt i. Han kunne ikke slippe tanken om at hun havde noget at fortælle. som han sad i sine egne tanker kom hendes spørgsmål lidt bag på ham. Hmmm?, jo det er ikke fordi der ligefrem er kedeligt. jeg må indrømme jeg ikke lige er sikker på hvad du mener med hvad det handler om?
PM
^
Julie
 Posted: 12/10/2017, 05:33

Veteran

"Jeg mener, hvad er det der skaber så meget opmærksomhed om lille bitte Palenia? Jeg mener, den ligger relativt langt fra grænserne og alligevel bliver den nævnt så ofte alle mulige steder.." Spørger Ishtar, med oprigtig nysgerrighed- Sten havde lige tiltrukket hendes nysgerrighed lidt ekstra, nu han ligefrem var derfra. "måske burde jeg selv tage dertil og se det for mig selv.." overvejede hun og kastede endnu et blik efter sin ven. Hun måtte foreslå ham det.

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
Hulken Drago
 Posted: 12/10/2017, 06:26

Novice

" tja, det er ikke forkert at sige at der sker meget, og der kommer mange forskelille folk igenmen, og det meste af tiden er der altid noget der forgår." Da Ishtar gav udtryk for at hun måske gerne ville se det for sig selv, fik han et efter tænktsom udtryk. Fra sin taske der hang på siden af stolen fremdrog han en komplet sort bog, som han energisk gav sig til at kigge i. efter et par sekunder med tilfældige lyde af søgen fandt han hvad han ledte. "Hvis du vil se det, har jeg karavaner der af og til kommer igenmen byen her når de er på vej tilbage fra deres rute. Den næste komme i morgen, som jeg tager med. Men jeg kan forstå hvis du skal bruge tid til at tænke det over, så lad mig give dig et tilbud" Fra sin taske fremdrog han pergament og pen, han bygente at nedfælde tekst, efter et par minutter blev han færdig og vente det færdig resulteret i mod Ishtar. "Dette er et bevis på passager pladser i karavanen når de er på vej til Palenia for dig og venner, max 4, men." Han blinkede kækt med det ene øje og smilete. "Det koster. Og prisen er... at du nu fortæller lidt om dig selv. Nu må det være din tur." Sten grinte hjertelidt.
PM
^
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options
Add Reply
New Topic
New Poll