Logo

Add Reply
New Topic
New Poll

Med lidt hjælp fra en ven, I kroen, ved morgentid
Julie
 Posted: 19/03/2017, 11:14

Veteran

Group: Members
Member No.: 6

Det var en tidlig morgen i Palenia, som de var flest på denne tid af året. Den tid hvor kulden og den lette sne stadig prikkede i kinderne og fik de små skud på træerne til at glimte i den rødgyldne glød fra morgensolen.
Og det var på denne dovne morgen imens de fleste endnu lå og gemte sig fra dagen under deres tæpper i varme senge, at Zeya hastede mod kroen, med kappen tæt viklet om skuldrene. Der var så meget, der ikke kunne vente et sekund længere end nødvendigt, så hun håbede at Mitsu var stået op. Hun var ikke typen der sov længe, efter Zeyas opfattelse. Hun stoppede trippende op foran døren og bankede hastigt på, inden hun gik ind og lukkede døren bag sig. "Godmorgen!" Kaldte hun, med håbefuld energi. Det var så længe siden, hun sidst havde været der - hun havde bare været så opslugt. Og en del af hende havde stadig lidt svært ved at se Mitsu i øjnene igen..

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
Swear this one you'll save
Better lock it in your pocket
Taking this one to the grave"
PM
^
PernilleM
 Posted: 20/03/2017, 08:41

Trænet

Member No.: 9

Den lille præstinde havde sat sig i en hyggelig krog af kroen med sin morgenmad, bestående af grød og en kop te. Selvom hendes øjne så trætte ud, havde hun dem stadig til at køre igennem text fra en lille bog hun havde liggende, som hun skovlede grød i sig.
I det hun hørte den velkendte stemme, så hun op og et træt smil blev sendt i Zeya's retning. "Så jeg er ikke den eneste der er stået op før Turas får sko på." sagde hun, som hun rejste sig for at gå over og kramme sin barndomsveninde. "Jeg kom tilbage sent i går aftes, så undskyld hvis jeg ikke er så frisk i det. Lang rejse."
PMEmail
^
Lene
 Posted: 3/04/2017, 08:34

Trænet

Member No.: 7

Bag disken stod ikke Mitsu, eller Xin, men en ung kropige og gabte mens hun hurtigt skænkede noget te til Zeya, også uden at være blevet bedt om det.

Der gik dog ikke længe inden døren igen gik op, og Xin trådte ind, iført hakama og gi, med sit spyd i hånden og en smule sved på panden. "Ohayo gozaimasu" kaldte hun først uden megen iver, men fik så øje på de to velkendte gæster "Åh, godmorgen i to. Jeg forventede ikke gæster så tidligt på denne årstid" Xin havde, selv efter alle disse år, svært ved at se hvordan nogen kunne fungere i den kulde.

Hun fik hurtigt sat spydet fra sig på sin plads bag disken, og sluttede sig til de to andre kvinder med sin egen kop te i hånden "[b]det glæder mig at se jer begge igen. Må man spørger ind til jeres rejser?"
PMEmail
^
Julie
 Posted: 3/04/2017, 11:44

Veteran

Zeya havde ikke forventet at se Isabella - og så endda som det eneste menneske i kroen, ud over kropigen! Hvad var sandsynligheden!? "Isabella! Ved Guderne, du var væk så længe..!" Hun lyste op, dybt rørt, og kom hende i møde i to eller tre lange skridt. Hun sprang ind til hende, bevæbnet med et stort knus. "Fandt du ham!? Fandt du Malor?!" spurgte hun, med hænderne på hendes arme. Som døren gik op, blev hendes opmærksomhed splittet i to - Hvad? havde hun trænet!? "Mitsu.. godmorgen! du ser virkelig godt ud!" Udbrød hun, med et bredt smil og glimt i øjnene.
Hun tog imod teen fra den høflige unge kropige, med et tak og halvt buk. Hun lukkede øjnene og indåndede duften af teen. "Rejser? Jeg har ikke rigtig været ude at rejse. Jeg har bare været.. virkelig, virkelig travl. Både med bibliotekets nye afdeling, og planlægningen af et vigtigt ritual." hun gav et smil af sig. "Jeg har næsten ikke set dagslyset de sidste par uger!"

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
PernilleM
 Posted: 3/04/2017, 03:31

Trænet

Den lille præstinde blev en smule overvældet af Zeyas velkomst, men hun var vandt til det. Hun gav dog en lille beklagende lyd fra sig, så hendes veninde ikke ville komme til at mase hende. "Jeg ved det, men min rejse blev ekstra lang da jeg skulle flere ting end regnet, du ved, det der med at nogen brændte mine ting af." Isabella lød ikke vred, men mere træt af det 'uheld', der nu havde fundet sted for et par månefaser siden. "Ja, jeg fandt din bror, og han havde nyt om jeres situation, men den kan vi tage senere."

Hun hilste høfligt med et nik til frøken Utzoro, "Godmorgen. Ja, jeg var så tæt på Palenia, så kom midt om natten, for at kunne sove i en varm seng." smilede hun til kroejeren. "Jeg har været en tur i vores hovedstad, da jeg skulle ordne nogle forskellige ting. Var næsten ikke kommet ud igen, da der åbenbart er mangel på Allina præster... Hvad med dig, frøken Utzoro? Hvordan har det været at styre kroen den sidste stykke tid?"
PMEmail
^
Lene
 Posted: 7/04/2017, 08:52

Trænet

(Tak fordi du kan huske hendes efternavn Pelle, for det kunne jeg ikke xD)

Xin bukkede høfligt for Isabella "Mine døre er altid åbne Frøken Ryttersen" hun rettede sig op igen og tog et sip af sin te og undlod at kommentere på emnet om hovedstaden og præsteskabet. Det var ikke en dag for politik eller religion.
"Kroen har været en behagelig afledning for vinteren, og jeg er overbevidst om de forbedringer der er gjort her vil bringe glæde mange år endnu" hun smilede mildt og vendte blikket mod Zeya igen "Ah, du må huske at passe på dig selv. Et sundt sind kræver en sund krop, og et sundt sind er vigtigt for dine studier nee?" det var en velment visdom, og ikke en formaning, selvom Xin viste det ofte blev taget sådan.
PMEmail
^
Julie
 Posted: 9/04/2017, 01:49

Veteran

Zeya trak lidt på mundvigene i sympati og let irritation på Isabellas vegne ved tanken om branden - hun var glad for at hun havde taget hånd om det med synderen, efterfølgende. Der var ikke grund til at hun fortalte Isabella hvad der egentlig var sket. Det var jo gået i orden. Men hun håbede at det ikke ville ske igen..
Hun lyste op i lettelse og begejstring og gav et helt lille gisp af sig ved Isabellas svar. "Ah, ja! Ja, det må du fortælle mig alt om senere!" Hun var bare glad for at han var okay, til en start, og at de havde fundet hinanden!

Hun smilede ved Mitsus bemærkning om kroen - det var helt hjemligt, at se hende tale om kroen på den måde. Og at se hvad hun havde gjort ved den. "Kroen er.. det er som tehuset, kun større, med plads til endnu flere.. Man kan virkelig mærke Sekais ånd, herinde." Bemærkede hun, hjerteligt. Hun nød at være der, selvom det ikke var hendes hjem længere, og at hendes relation til dets ejere var en anden end den havde været. Hun bukkede kort hovedet for Mitsu ved hendes formaning. "Jeg har fundet tid til at træne - det har jeg ikke råd til at ignorere. Vi må forblive stærke." Bemærkede hun hurtigt. Hun varmede hænderne på tekoppen, og bestemte sig for at spørge ligefrem. "Du og Kiru, I... handler stadig, som I gjorde før? Med alle mulige varer, og ikke kun hvad I skal bruge til kroen?"

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
PernilleM
 Posted: 18/04/2017, 02:42

Trænet

"Jeg takker, frk. Utzuru. Må også indrømme at kroen er blevet meget mere indtagende efter de har haft deres kreative hænder over den. De fleste af kroerne i Caraidan ligner tit hinanden." komplimentere Isabella til deres værtinde. Hun sat sig hen til sine dokumenter igen, men var stadig med i deres andres samtale.
"Nu skal I også huske at give jeres krop brændsel, med alt den træning I begge har gang i. Og søvn. En træt kriger er en træls kriger." sagde hun og tog et sip at sin chokolade drik. Hun så op da Zeya begyndte at snakke om handel. "Hvis du skal handle Zeya, så vil jeg også gerne have ting med. Kan være vi så får lidt mængde rabat." smilede hun.
PMEmail
^
Lene
 Posted: 10/05/2017, 09:18

Trænet

Xin bukkede nakken og smilede ved deres komplimenter "Det glæder mig i kan lide det. Og ja, mit handelshus er stadig ganske aktivt. Lad mig vide hvad i mangler, og jeg skal se hvad mine ydmyg kontakter kan fremskaffe. Det ville være mig en fornøjelse"
PMEmail
^
Julie
 Posted: 10/05/2017, 09:28

Veteran

Zeya skævede mod Isabella og der var lidt skyldig latter i hendes stemme. "Det skal vi nok - Der har været så meget at se til, men i det mindste er det værste forhåbentlig ovre snart.. Og god idé! jeg håber ikke at det er for meget en omvej for karavanen, men.. lyssten, Xin? Kan I skaffe sådan nogle hjem? Jeg tænkte at det nok var muligt - den sidste jeg købte, købte jeg af kasai handelsfolk. Og jeg kunne også godt bruge en juvel og en bedøvende eliksir.. jeg har skrevet det ned her." Hun rækker Xin en seddel. Hendes mine er blevet meget alvorlig.

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
PM
^
PernilleM
 Posted: 10/05/2017, 12:09

Trænet

"Og here troede jeg at jeg skulle være den besværlige kunde. Lyssten?" Isabella kunne godt gætte sig lidt til hvad de skulle bruges til, men Zeya ville nok fortælle hende mere om det senere. Den lille præstinde rodede lidt rundt i sine dokumenter, og fandt et lille pergament frem.
"Det er den tidligere borgherre der betaler, men jeg skal have fremskaffet: 8 smykker eller andet kunstværk, 8 pergament ruller, 8 æbler, 2-3 sække benmel... og 8 helende drikke, men de skal nok helst være frisklavet. Blomster kan jeg selv skaffe." hun havde ikke fortrakt en mine, men hendes øjne viste lidt anspændthed.
PMEmail
^
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options
Add Reply
New Topic
New Poll