Logo

Pages: (4) « First ... 2 3 4  ( Go to first unread post )
Add Reply
New Topic
New Poll

Ingen Ninjaer i Sakujo
Julie
 Posted: 14/06/2016, 09:26

Veteran

Group: Members
Member No.: 6

Zeya vågnede op - hun havde ellers været grundigt fokuseret på spillet. Ivrigt tog hun hurtigt imod papirerne. "Det er brilliant, Sythiir..!" Udbrød hun lavmælt, som hun begyndte at bladre papirene igennem. "Så kan vi også få en essens af, hvem det er der leder efter hende.. Så vi ved hvem vi skal være på vagt overfor.." Hun havde fået nogle rigtig ubehagelige indtryk af de fyre, der var kommet til Palenia og til klosteret for at finde Mitsu tidligere. En årsag til at hun var overbevist om at Mitsu var i fare og kunne komme noget alvorligt til.

Hun bladrede igennem papirene, og et par af eftersøgningerne der havde tegninger med, afviste hun rimeligt prompte. Hun kendte Mitsus ansigt så godt som hun kendte bagsiden af sin hånd, efter hun havde fået sine minder tilbage, allesammen på én gang - det havde indprintet hende som et brændemærke i Zeyas sind. Hun læste et par af beskrivelserne også. "Nej, hendes øjne er ikke lysebrune.." mumlede hun. "Og hun.. nej, hun er for gammel.." Hun stoppede op ved en tegning. Pigen på billedet var for ung til at være Mitsu - ihvertfald med lige et par år. Men der var noget over den måde hun kiggede på beskueren. Et blik Zeya havde set før. Hendes tanker vandrede tilbage, en 2-3 år, til deres første møde på en lille kro der lugtede lidt af hønsegård nogle dagsrejser syd for Palenia.. Der havde været en masse larm, men Mitsu og Kiru havde skilt sig ud fra bønderne.. *"Zeya Fabularis? Hyggeligt at møde dem.."* Og siden havde hun set det i Mitsus møde med utallige bekendte og handelskontakter.
Pigen hed ikke Mitsu - men alderen passede. Hun ville være ældre end billedet, idag. Og hvad havde Kiru sagt..? Jo, det kunne godt være..
"Iwadaka no Xin.." Mumlede Zeya, og hun rakte papiret over til Slythiir. "Hun er efterlyst. Af sine brødre.. Og har været forsvundet i et par år." Zeyas blik var meget seriøst og sikkert i sin sag. Det var hende.
Der var blevet ret stille i rummet - Malor var vidst holdt op med at snorke..

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
Swear this one you'll save
Better lock it in your pocket
Taking this one to the grave"
PM
^
Larsen
 Posted: 14/06/2016, 10:43

Veteran

Member No.: 8

Slythiir løftede et øjenbryn ”Iwadaka no … Ksin? Allerede nu fortrækker jeg bare Mitsu. Hvis du er sikker på at det er hende, så går vi med det. Lad mig lige se.” Slythiir havde ingen minder om hende, men ved at sammensætte brikker fra Zeya og den viden han havde opnået ville han måske kunne se ting som Zeya ville overse. *Hvis Mitsu har været i Palænia er dette billede ikke helt retvisende. Men hun har nok ikke ændret sig voldsomt meget. Det kommer an på om hun bevidst ville forklæde sig… Nej, de gemte sig ikke i Palænia. De gik under navnene Mitsu og Kiru, som ikke er rigtige. Men dét var den eneste vildledning. Kiru har ikke brugt nogen forklædning, for det ville være for suspekt. Jeg vil ikke forvente Mitsu er kløgtigere end han er når det handler om at skjule sig. Hun burde være til at finde, hvis vi havde en idé om hvor hun kunne være*

Slythiir aflevere papiret til Zeya, med et skeptisk blik. ”De vil have hende levende… Giver god mening, da noble ikke offentligt slår hinanden ihjel. Men ud fra Kirus udmelding, så det magtfulde familie der vil have fat i hende, som ikke er bange for at anvende snigmordere, som ham Kiru og jeg tog os af i Palænia eller den snigmorder ved mosekonen. Efterlysningen er til hvis hun faktisk forsøger at gemme sig i Sekai.”
Slythiir drak de sidste af hans vin og rømmede sig. Har vi overhovedet nogen idé om hvor hun kunne være?”

--------------------
Do not concern yourself with my origen. Pierce the illusion Man made for this world and see it as they made it.
When you do, you know what must be done...
PM
^
Julie
 Posted: 19/06/2016, 10:33

Veteran

Member No.: 6

Zeya kunne ikke lade være med at smile lidt over Slythiirs udtale af navnet - det var noget for sig. Hun vidste hvor svært sekaiansk kunne være - det havde taget år at nå til den udtale, hun havde nu, og stadig talte Mitsu og Kiru nærmest udelukkende den almindelige tunge til hende, frem for sekaiansk dialekt. Hun afventede hans vurdering, og imens gik hun over til at sidde på knæ og læne sig lidt frem så hun stadig kunne studere billedet, fra denne led.
"Tror du, at det er hendes familie der er ude efter hende?" Spurgte Zeya lavmælt, og tanken var oprigtigt trist - især når hun betragtede billedet af den unge Mitsu. Hun var jo taget afsted alene, eller.. med Kiru - men det gav jo ingen mening? Havde hun ikke været i sikkerhed ved sine egne?
"Hun er jo ikke en prinsesse - hun vil vokse op til at lede sin familie, men ville det ikke give mere mening at gifte en søn til hende og få indflydelse på den måde..?" Hun skæver mod slythiir. Hvor meget ved han egentlig om det her? Hun vidste at datteren sædvanligvis overtog handelshuset - forsøgte de at udrydde Mitsus handelshus ved at dræbe datteren? Hvordan var reglerne overhovedet ved sådan en situation?
Hun tænkte lidt over Slythiirs andet spørgsmål og hun rynkede brynene lidt. Hm.. "Jeg har hørt at der er et centralt handelsområde i hovedstaden - en plads hvor handelshusene mødes og diskuterer aftaler et par gange om ugen. Jeg tænkte at det ville være et udgangspunkt vi kunne arbejde os ud fra."

--------------------
"Got a secret
Can you keep it?
Swear this one you'll save
Better lock it in your pocket
Taking this one to the grave"
PM
^
Larsen
 Posted: 20/06/2016, 07:08

Veteran

Member No.: 8

Slythiir foldede hænderne sammen og kastede et blik ned på tegningen af Mitsu. ”Ud fra deres handlinger er det sikkert at de vil af med hende. Da hun ikke var i Sekai, sendte de snigmordere efter hende. Jeg ved ikke hvad du synes, men jeg ser budskabet klart for mig.
Det er korrekt at hun ikke er en prinsesse, men hun sidder på magt indenfor den noble verden. Hun ved ikke hvordan man skal bruge den tydeligvis eller havde hun vel ikke rendt rundt i Palænia og gemt sig, vel? Nogle af hendes søskende kender dog godt til det noble ’spil’ og vil tilrane sig mere magt.
Hvorfor så ikke gifte sig, spørger du? Jeg ved ikke om det er lovligt at gifte sig med sin søster her, men jeg tvivler. Hvis hendes søskende vil have magt har de kun én vej. Ved at Mitsu dør, får de selv magten og risikere ikke at en anden familie får adgang til Mitsus position ved ægteskab.”

Slythiir kiggede op og smilte. ”Ironisk nok er det ofte landes ledere og forbilleder, der anvender mord gangbar til at få sin vilje. Verden er bare et skønt sted, ikke?”, sagde han ironisk.

Slythiir overvejede Zeyas forslag til hvor de kunne finde Mitsu. Efter et halvt minuts tænkning og overvejelser kom Slythiir til samme konklusion og nikkede bekræftende til Zeya. ”Enig! Vi skal Manaka, men jeg kan bekymre mig for hvad der venter os der. Vi går direkte ind hvor hende familie kan befinde sig. Hvis nogen har fået nys og to fremmede, der leder efter Mitsu, så har vi lidt at se til. Kan du skaffe proviant, så finder jeg en rute? Vi tager af sted snarest muligt.” Slythiir fandt penge frem til Zeya, så de kunne splitte købet at provianten, samt et kort, som han kunne plotte en rute på.

// Out medmindre Julie vil have final say

--------------------
Do not concern yourself with my origen. Pierce the illusion Man made for this world and see it as they made it.
When you do, you know what must be done...
PM
^
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options
Pages: (4) « First ... 2 3 4 
Add Reply
New Topic
New Poll